PRojekt (x)

A NeoNoir blogja a pr-ügynökségi munkáról, nemcsak szakembereknek. http://www.neonoir.hu

Bemutatkozik a Neticle web monitoring

21 máj 2013
virag.NeoNoir

Szekeres_Peter_a_ceg_egyik_alapitoja.png

Az elmúlt években az online jelenlét és megítélés elemzése üzleti értékké vált a márkaközpontú piacokon, ennek legkézzelfoghatóbb bizonyítéka az online médiafigyelő szolgáltatások globális elterjedése. A Neticle Technologies, egy új magyar startup, amelyet egy fiatal szakértői csapat hozott létre azzal a céllal, hogy a jelenleg elérhető közösségi média és online sajtófigyelési szolgáltatásokon túlmutató támogatást kínáljon. Szekeres Péterrel, a cég egyik alapítójával beszélgettünk az általuk fejlesztett új technológiáról és a Neticle portfóliójáról.

 

Szólj hozzá!

Rendezvényszervezői rémálmok

06 máj 2013
virag.NeoNoir

bridget.png

Nem tudom, ki hogy van vele, de én személy szerint nem rajongok az események szervezéséért, mivel mindegy, hogy mennyire készülsz rá, rengeteg apróságon elcsúszhat a siker. Szerencsére azonban elég sok rendezvényt szervezünk, szinte minden hétre jut egy (nyilván ezek többsége sajtótájékoztató) melyek 95%-ában semmi rendkívüli nem történik, viszont a fennmaradó 5% néha rémálom a szervező számára. Ebben a posztban igyekszünk összegyűjteni néhány lehetséges problémát, amire célszerű figyelni mindenkinek, aki bármilyen rendezvényt szervez.

Szólj hozzá!

Nem lesz szükség újságíróra?

15 feb 2013
virag.NeoNoir

fahrenheit_451_truffaut9.pngA Helyi Téma Magyarország legnagyobb példányszámban terjesztett (MATESZ adat) és Budapest legolvasottabb (Millward Brown sajtóolvasottság-mérés) lapja, ezért úgy gondoltuk, ha valaki, akkor egy ekkora lap biztosan tudna olyan szakmai tanácsot adni, amely a pr-ügynökségek számára is fontos lehet. A postán keresztül terjesztett, ingyenes Helyi Témából hetente 25 mutációt készítenek, amelyeket összesen 650-700 ezer példányszámban juttatnak el a budapesti olvasókhoz. Gál Gyula főszerkesztővel beszélgettünk a lapról, a nyomtatott sajtó jövőjéről, és a szerkesztőségi-ügynökségi együttműködésekről.

Szólj hozzá!

"Túl sok ügynökség van Magyarországon”

06 feb 2013
virag.NeoNoir

4041 Bram Westenbrink (2).jpgA holland és magyar ügynökségek közötti hasonlóságokról, különbségekről, valamint a magyar piacról beszélgettünk Bram Westenbrinkkel, a HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. marketingigazgatójával. Minden ügynökség tudni akarja, hogy hogyan lehetne vonzóbb ügyfele szemében, és hogy miként varázsolhatná gyümölcsözőbbé a már létező partnerkapcsolatot megbízójával. Ebben a bejegyzésben rávilágítunk néhány fontos aspektusra, amelyek hatékonyabb és egyszerűbb munkavégzést biztosíthatnak mind az ügyfelek, mind az ügynökségek számára.

 

 

Szólj hozzá!

A celeb is ember?!

28 jan 2013
virag.NeoNoir

Címkék: marketing pr celeb sajtótájékoztató

khk.jpg

Az ügynökségek mindegyike dolgozott már celebbel, hazai hírességgel. Közreműködésük szinte kötelező termékbevezetéseknél, sajtótájékoztatóknál. Most Magyarország egyik legsikeresebb menedzserét kérdezzük a celebekkel kapcsolatos tudnivalókról, hogy az ügynökségek is tisztában legyenek az ismert emberekkel való munka lehetőségeivel és korlátaival. Kende-Hofherr Krisztina 2004-ben alapította első vállalkozását, a kommunikációs tanácsadással majd később személyes menedzsmenttel foglalkozó cégbe a TV2 kommunikációs igazgatói székéből váltott, ahová a Sláger Rádióból érkezett.

 

Szólj hozzá!

Álújságírók: áldás vagy átok?

16 jan 2013
virag.NeoNoir

Címkék: rendezvény újságírás sajtótájékoztató ügynökség

pacman.pngNemrégiben készített az RTL2 riportot a sajtóeseményekre besurranó „újságírókról”. A jelenség nem ismeretlen, azt hiszem, hogy a riportban megszólaló hölgyet sokan ismerjük (hiába a paróka), de ő nem az egyetlen, akit megvendégelhetünk egy-egy esemény kapcsán. Az álújságírók, menzások, házmesterek, szendvicszabálók, PacManek sajnos a munkánkhoz tartoznak. De kinek fontos, hogy ott legyenek – biztos, hogy az ügynökségnek?!

1 komment

Pr-felsőoktatás ma és holnap

20 dec 2012
virag.NeoNoir

Címkék: oktatás pr kommunikáció

perlaky.pngPerlaky-Papp Józsefet a BKF docensét és pr-szakvezetőjét kérdeztük a hazai pr-oktatás jelenlegi helyzetéről. Az interjú most különösen aktuális, hiszen az Emberi Erőforrás Minisztérium ma közölte, hogy jövőre egyebek mellett a kommunikáció szakokon is csak tandíjas képzés indulhat. A fizetőssé váló kommunikáció- és médiatudományi képzésekre amúgy tavaly 6462-en jelentkeztek.

 

Szólj hozzá!

Bloggert akarok! Most!

26 nov 2012
virag.NeoNoir

Címkék: pr blogger kommunikáció hír ügynökség

blogger.jpg

Manapság egyetlen pr-kampány sem teljes bloggerkapcsolatok nélkül. Szinte minden területen találunk véleményvezéreket, sőt néhány blogot nemcsak többen olvasnak, mint egyes sajtótermékeket, de olvasótáboruk aktívabb és elkötelezettebb is, mint klasszikus média esetében.

A pr-esek számára viszont ez még mindig egy ismeretlen terület. Nézzük, milyen lépéseket kellene megtennünk, hogy a bloggerekkel (vagy akár Facebook-oldalak adminjaival) gyümölcsözőbben együtt tudjunk működni.

Szólj hozzá!

Interjú Szeles Péterrel

19 nov 2012
virag.NeoNoir

Címkék: pr kommunikáció ügynökség MPRSZ

Szeles fotó.JPGSzeles Péterrel készült interjú régen látott már napvilágot, így kifejezetten hálás vagyok, hogy elfogadta felkérésünket és válaszolt provokatív kérdéseinkre is. Szinte mindenki tudja, hogy létezik az MPRSZ, de annál kevesebben állnak napi vagy folyamatos kapcsolatban a Szövetséggel. Ezzel a beszélgetéssel szerettem volna magam is tisztább képet kapni jelenlegi helyzetükről, és remélem, az olvasók is találnak benne új információt. Például hányan tudták, hogy Magyarországon 6000 bejegyzett pr-rel (is) foglalkozó vállalkozás van?! Én biztosan nem.

Habár az interjú egyáltalán nem rövid; érdemes végigolvasni – van benne értelem és érzelem is.

Szólj hozzá!

A péntek hatalma

16 nov 2012
virag.NeoNoir

I don't care if Monday's blue / Tuesday's gray and Wednesday too / Thursday I don't care about you / It's Friday, I'm in love – Cure

tumblr_m6st24Oj7S1r3jsrko1_500.jpg

Nem tudom, feltűnt-e, hogy negatív hírek, megszorítások főleg pénteken látnak napvilágot. Ez a trend hosszú évek óta megfigyelhető mind Magyarországon, mind a világ más pontjain.

Legutóbb a CIA vezér Petraeus lemondása érkezett egy pénteki napon, de említhetnénk hazai vonatkozású híreket is (legutóbb a 400 milliárdos megszorítás bejelentését) - habár ez a trükk nemcsak a politika sajátja. Még láttam olyan kríziskommunikációs tervet, ami kifejezetten a pénteki napot javasolta a negatív hírek kommunikálására; és úgy tűnik, sokan még mindig ezt az old school nézetet követik.

Szólj hozzá!