PRojekt (x)

A NeoNoir blogja a pr-ügynökségi munkáról, nemcsak szakembereknek. http://www.neonoir.hu

Bemutatkozik a Neticle web monitoring

21 máj 2013
virag.NeoNoir

Szekeres_Peter_a_ceg_egyik_alapitoja.png

Az elmúlt években az online jelenlét és megítélés elemzése üzleti értékké vált a márkaközpontú piacokon, ennek legkézzelfoghatóbb bizonyítéka az online médiafigyelő szolgáltatások globális elterjedése. A Neticle Technologies, egy új magyar startup, amelyet egy fiatal szakértői csapat hozott létre azzal a céllal, hogy a jelenleg elérhető közösségi média és online sajtófigyelési szolgáltatásokon túlmutató támogatást kínáljon. Szekeres Péterrel, a cég egyik alapítójával beszélgettünk az általuk fejlesztett új technológiáról és a Neticle portfóliójáról.

 

Mivel foglalkozik a Neticle Technologies?

Bár az első rendszerünk, a Neticle egy online web monitoring és elemző megoldás, ennél tágabb küldetést fogalmaztunk meg az alapításkor: a webes információkat olyan formába szeretnénk tömöríteni, hogy különböző cégek illetve felhasználók közvetlenül tudják alkalmazni döntéshozatalaik során. A web az egyik legnagyobb tudású, mégis legolcsóbb tanácsadónk lehet a megfelelő feldolgozás után. Azt kutatjuk, hogy kik számára milyen automatikus szövegelemzési megoldásokkal tudunk értéket teremteni.


Milyen segítséget nyújt egy cég online jelenlétében ez a technológia?

Talán a legfontosabb, hogy a felhasználók és fogyasztók egyre tudatosabbak, hangot adnak a véleményüknek, és ennek megfelelően egyre több online tartalmat generálnak: közösségi oldalakon posztolnak, blogolnak, kommentelnek, fórumoznak. A visszajelzések gyűjtése, az események lekövetése nagyon jól használható nem csak a reputáció kezelésére, de a céges működés javítására is: az Altimeter Group 2012-es Social Business Strategies Survey által megkérdezett cégek 42%-a Top3 prioritásként tekint a fogyasztói visszajelzések, tapasztalatok felhasználására. Ennek legköltséghatékonyabb módja a webes vélemények automatikus összegyűjtése és elemzése. Ez egy olyan szituáció, ahol mindenki nyer: a fogyasztók kritikái és reakció figyelembe vehetőek, és ez által fejleszthetőek például a termékek.


Miért különleges a Neticle más médiafigyelő rendszerekhez képest?

Olyan megoldásokat sikerült kitalálni és megcsinálni, amelyekkel ténylegesen jól mérhető a webes reputáció és jelenlét valamint annak változása. Jóval többet nyújtunk, mint például a pozitív és negatív posztok megszámolása, gyakorisága. Ezeket különleges nyelvtechnológiai algoritmusokkal sikerült létrehozni, amelyeket mi magunk fejlesztettünk. Egy saját mutatónk, a Neticle véleményárfolyam (WOI, Web Opinion Index) például egyetlen dinamikusan változó mutatószámmal fejezi ki a web aktuális véleményét. Alapja az általunk kifejlesztett egyik legpontosabb magyar nyelvre készült automatikus véleményelemző algoritmus, mely képes felismerni egy szövegben a pozitív és negatív kifejezéseket (akár egészen összetetteket, tagadásokat, duplatagadásokat, bizonyos szintű iróniát is).


Mi a jó a pr-eseknek ebben a szolgáltatásban?

A PR-esek munkájának támogatása az egyik elsődleges szempont a fejlesztések során, 3 kapcsolódó előnyt emelnék ki:

1.Az online PR hatékonyságát nem csupán mennyiségekben lehet mérni a korábbiakkal ellentétben, hanem minőségi szempontból is: a webes véleményárfolyam és említésfolyam segítségével egyértelműen látható a vélemények mennyisége és iránya. Nyilvánvalóan márkától és piactól függően eltérőek lehetnek az alapvető trendek, ezért is lényeges, hogy viszonyíthatunk korábbi időszakokhoz, versenytársakhoz, és ez a fajta a mérhetőség valóban alkalmas többféle PR cél megfogására és követésére.

2. Az automatikus szövegelemzésünk lehetővé teszi a villámgyors kríziskezelést. Persze nem lehetséges leelőzni a webet, de egy negatív hírhullám, netán hamis hír esetén a korai felismerés rendkívül értékes lehet, hiszen még a teljes "szétterjedés" előtt kezelni lehet a problémát, de legalábbis mérsékelni azt.

3. Nemcsak statisztikai mutatók, de a konkrét szövegek is megtekinthetőek, elolvashatóak a Neticle-ben. Ez normál esetben már néhány száz szöveg esetén is nagyon fárasztó egy embernek, ezért mi egyedi formázásokkal segítjük a gyors áttekintést: egy szövegben a keresett kulcsszóra vonatkozó részek ki vannak emelve, valamint a pozitív-negatív kifejezések be vannak színezve úgy, hogy a színárnyalat mutatja a vélemény erősségét. Ez megoldás akkor óriási segítség, amikor elvárás az ügyfél részéről a teljes online megjelenés átolvasása és kiértékelése, és akár 10-szer gyorsabban áttekinthetőek a szövegek, mint formázás nélkül.

 

Mesélj kicsit magatokról! Kik alkotják a Neticle csapatát, mióta dolgoztok együtt?

Egy fiatal, de egyre tapasztaltabb csapat vagyunk. Lassan másfél éve működünk, és bizony sok kihívással kellett szembenéznünk, de valahogy mindig sikerült megoldást találnunk és egy szinttel feljebb lépnünk. A csapatot tudatosan állítottuk össze, a képességek és kompetenciák lefedik egy ilyen early stage startup szükségleteit: projekt menedzsment, programozás, design, kommunikáció és még sorolhatnám. Nagyon büszke vagyok a csapatra, mert mindenki keményen dolgozik, és bizony sok időbefektetéssel és akár lemondásokkal jár egy ilyen projekt, főleg csapatunk azon tagjainál, akiknek főállásuk van még a Neticle mellett.


Amikor megkezdtétek a fejlesztést, mit tűztetek ki célul? Mennyire sikerült megfelelni a saját elvárásaitoknak, min változtattatok utólag?

Elsőként az volt célunk, hogy megcsináljuk a Neticle-t, és elnyerjük a felhasználóink tetszését. Azt gondolom, hogy nagyon büszkék lehetünk már most is, mert az eddigi visszajelzések alapján az emberek szeretik a Neticle-t. Most már merünk sokkal nagyobb dolgokról, például nemzetközi jelenlétről is álmodni. Bár még mindig az elején járunk, szerintem nem változtatnánk semmin. Egyre kevesebb váratlan dolog ér minket, és emiatt egyre higgadtabbak vagyunk.


Mire vagytok a legbüszkébbek?

Egyértelműen az ügyfeleink és potenciális ügyfeleink eddigi visszajelzéseire. Elégedettek, nagyon bíztatnak minket, és segítik a munkánkat. Ehhez talán az is hozzájárul, hogy igyekszünk közvetlenebb és lazább kapcsolatot tartani mindenkivel, és szinte követeljük a kritikát. Így tudunk fejlődni emberileg és technológiailag. Nagyon jó, hogy erre nyitottak a partnereink. Igyekszünk ezt egy gyorsan fejlődő rendszerrel meghálálni nekik.


Kiknek ajánljátok elsősorban a Neticle rendszerét?

A Neticle egy sok mindenre jól használható kalapács. Elsősorban kommunikációs tervezéshez és követéshez használják jelenleg itthon, de szeretnénk, ha az emberek belátnák, hogy a webes visszajelzések és visszhangok nem csak PR, de akár konkrét termékfejlesztésre is jól használhatóak. Nyilván a konkurencia- és témafigyelés is kiemelt terület.


Mik a jövőbeli tervek?

Jelenleg a magyar piaci megerősödés, illetve a későbbiekben szeretnénk külföldre menni a Neticle-lel. Komoly kihívás lesz, hogy milyen nyelvterületeket célzunk meg első lépésben, de egyre jobban mozgat minket, hogy megméretessük a Neticle-t például angol nyelvterületen. A terjeszkedés mellett több olyan már meglévő technológiánkon alapuló terméket is megálmodtunk már, amit meg mihamarabb meg szeretnénk csinálni. Egyelőre okosan fókuszálnunk kell. Az pedig legyen meglepetés, hogy mi lesz a következő termékünk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://aziksz.blog.hu/api/trackback/id/tr575309440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.